Riktlinjer för medlemmar som vill publicera här på PR-bloggen

blog shutterstock

Om du vill skriva här på PR-bloggen hos PR of Sweden så är du mer än välkommen att göra det!

Eller vänta lite, att allt material skulle vara välkommet är inte ju helt sant.

Riktigt vad som helst släpps inte igenom. Men att ta sig förbi gatekeepers och att handskas med redaktionella urvalskriterier torde ju inte direkt vara ett problem för duktig PR-konsult, eller hur?

Fördelar med att publicera på bloggen

Låt oss börja i rätt ände innan vi diskuterar de redaktionella kriterierna för att få synas på bloggen. Det är ju annars så typiskt för många avsändare att ställa krav på läsarna, tittarna och lyssnarna innan de ens har förklarat värdet med deras kanal.

Detta skulle kunna tänkas vara några av fördelarna:

  • Tydligt nischad publik — PR-folket. Vi är inflytelserika, kommunikativa och delar gärna och ofta vidare.
  • Bra sociala kanaler. Nätverket är mer än bara en sajt och många följer PR of Sweden i andra kanaler. Alla publicerade artiklar på bloggen återpubliceras förstås i nätverkets sociala kanaler.
  • Inlänkar har betydelse. Att publicera på PR of Sweden och länka till egna eller andras initiativ ger inte bara potentiellt högkonverterande trafik, utan även en stark inlänk.
  • Endast godkända medlemmar kan kommentera. Vi arbetar aktivt med att skapa en arena som bygger på individuell respekt och hänsyn — genom aktiv moderering.

Inte så illa, eller hur?

Riktlinjer för att publicera på bloggen

Endast för medlemmar

För att få publicera på bloggen så behöver du vara medlem på PR of Sweden. Eftersom alla medlemmar är individuellt godkända borgar detta för en viss relevans, är tanken.

Anpassa till formatet

Se till att den text du skickar över är rättstavad och är uppdelad med åtminstone en eller ett par mellanrubriker. Använd gärna punktlistor och hellre korta än långa stycken. Vi förbehåller oss rätten att göra mindre justeringar till formatet om så krävs.

Bifoga minst en huvudbild

Bilden till inlägget ska vara exakt 600x600px och ha en upplösning på minst 300dpi. Och du ska förstås ha rättigheterna till bilden.

Insikter före åsikter

Åsikter är bra, men insikter är värdefullare. Sträva efter att dela med dig generöst av din kunskap. Om du delar kunskap kan du passa på att framföra dina åsikter också!

Kunskap före nyheter

PR of Sweden har inga avsikter att tillhandahålla branschnyheter. Vi vill snarare vara en plats för delad kunskap, utbyte av erfarenheter och kontaktskapande. Så dela hellre med dig av kunskap framför att plugga egna nyheter!

Avsluta din text med en CTA (call-to-action)

När någon läst din artikel, sett din video eller lyssnat på din podcast — vad händer då? Var noga med att avsluta varje inlägg med en tydlig uppmaning om hur den intresserade kan välja att gå vidare.

Publicera som en individ

Även om du publicerar innehåll i egenskap av representant för en organisation, kom ihåg att du undertecknar som dig själv. Din presentation kommer att länka till din profilsida och dina sociala nätverk — inte till organisationens.

Bifoga en presentation

Om det är första gången: Läs några bloggposter i kategorin Feature. Titta på presentationerna! Skriv en egen och bifoga en bild på dig själv.

Skicka in ditt bidrag idag

Vi hoppas att alla dessa riktlinjer inte skrämde bort dig. Tvärtom, vi längtar efter spännande bidrag till bloggen.

Klicka här för att komma till ett formulär där du kan ladda upp ditt utkast.

0 Comments

Leave a reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

KONTAKT

Har du frågor? Skicka oss ett mejl här.

Sending

Powered by Mad Science Digital.

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Hoppa till verktygsfältet